آموزش وردپرس

آموزش استفاده از تصاویر شاخص با لینک خارجی

آموزش نحوۀ استفاده از تصاویر خارجی به عنوان تصاویر مشخصه در وردپرس

تصاویر شاخص یکی از مهمترین عضوهای بدنۀ پست در وردپرس می‌باشند. این تصاویر قرار است در پستها و اسلایدرها و اشتراکهای شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از فعالیتهای آنلاین استفاده شوند. برای اینکه این تصویر شاخص را داشته باشید باید تصویر موردنظر را در کتابخانۀ تصاویر وردپرس آپلود کنید و از آن به بعد از آنجا انتخابش کنید. حالا اگر تصویر موردنظر جایی دور از دسترس باشد، چه می‌شود؟ مثلا هارد اکسترنال آنلاین. آیا لازم است از آن هارد ابتدا دانلودش کنید سپس در کتابخانه آپلودش کنید؟ می‌خواهیم بدانیم آیا امکان استفاده از تصاویر خارجی به‌ عنوان تصویر شاخص بدون این همه کار خسته کننده وجود دارد؟ با ما همراه باشید.

آموزش نحوۀ استفاده از تصاویر خارجی به عنوان تصاویر مشخصه در وردپرس

افزونۀ Featured Image from URL خیلی ساده و سریع به شما امکان اضافه کردن تصاویر خارجی را می‌دهد. به محض اینکه فعال شد لازم است آدرس URL تصویر را بدهید، سپس تصویر را در مطلب خود خواهید داشت.

شروع با افزونۀ Featured Image

قبل از شروع باید افزونه نصب و فعال‌سازی شود. فرض بر آن است که شما این مرحله را پشت سر گذاشته‌اید. پس از فعال‌سازی در قسمت ویرایشگر پست می‌بینید که قسمتی به صفحه اضافه شده‌ است تحت عنوان External Featured Image که با وارد کردن URL تصویر می‌توانید عکس را داشته باشید و پیش‌نمایش آنرا مشاهده کنید.

آموزش نحوۀ استفاده از تصاویر خارجی به عنوان تصاویر مشخصه در وردپرس

آموزش پیدا کردن آدرس URL تصاویر خارجی

یک نکتۀ بسیار مهم راجع به این افزونه این است که تصاویر خارجی قرار است از سایتهای دیگر انتخاب شود و داخل سایت شما قرار داده شود. خیلیها دوست ندارند از این گونه تصاویر استفاده کنند. شاید دوست داشته باشند همه چیز از خودشان باشد تا متکی به دیگران نباشند. زیرا اگر سایت خارجی که شما عکس را از آنجا انتخاب کرده‌اید پست را پاک کند، عکس از سایت شما نیز غیرقابل دسترس خواهد بود. این نکات را در ذهن داشته باشید.

اگر می‌خواهید تصویری از اینستاگرام را انتخاب کنید به قسمت Text Tab بروید و آدرس URL تصویر را انتخاب کنید.

آموزش نحوۀ استفاده از تصاویر خارجی به عنوان تصاویر مشخصه در وردپرس

سپس آنرا در فیلد URL الصاق کنید. می‌بینید که پیش‌نمایش تصویر برای شما نشان داده شد. به همین راحتی!

هرگونه آدرس URL با این افزونه سازگار است. از هر سایت هر آدرسی را که انتخاب کنید، اگر پیش‌نمایش تصویر درست بود، پس می‌توان مطمئن شد که تصویر به درستی در مطلب درج خواهد شد. تصاویر کتابخانۀ شما نیز دارای آدرس URL هستند، حتی این آدرسها را نیز می‌توانید انتخاب کنید و در افزونه استفاده کنید.

آموزش نحوۀ استفاده از تصاویر خارجی به عنوان تصاویر مشخصه در وردپرس

آموزش نحوۀ استفاده از تصاویر خارجی به عنوان تصاویر مشخصه در وردپرس

امکانات بیشتر افزونه

امکانات بیشتری نیز برای این افزونه درنظر گرفته شده است. بیش از 4 تصویر می‌تواند به اسلاید شو اضافه شود تا جایگزین تصاویر شود. مشخصۀ دوم این است که ویدئو جایگزین تصویر مشخصه کنید. همچنین قابلیت اضافه کردن استایل CSS و افکتهای hover (وقتی ماوس را روی تصویر می‌برید حالت خاصی اتفاق بیافتد) وجود دارد. اما این مشخصه‌های خاص برای نسخۀ premium فعال می‌باشد. اگر این مشخصه‌ها را نیاز دارید باید هزینه‌ای پرداخت کنید و از توسعه‌دهنده بخواهید تا نسخۀ به روزرسانی شده را از طریق ایمیل برایتان ارسال کنند.

درباره آنیتا دشتی

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار و IT. محقق در زمینه های امنیت، رایانش ابری و رایانش ابری همراه. نویسنده، مترجم و مدیریت محتوی در سایتهای تخصصی.

پست های مرتبط

2 دیدگاه برای “آموزش استفاده از تصاویر شاخص با لینک خارجی

  1. محمود گفت:

    سلام جالب بود.
    1-آیا این کار تاثیری بر سرعت سایت دارد ؟
    2- آیا این کار تاثیری بر سئو سایت دارد ؟
    تشکر از درج این مطلب خوب با احترام

    1. سلام
      تقریبا میشه گفت بر هیچکدام از اینها که شما گفتید تاثیری نداره و فقط بار سایت شما کاهش داده می شود . یا مثلا مثل سایت های بزرگ میتوانید تصاویر را بر روی هاست دانلود قرار بدید و در ینجا از لینک تصاویر استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید