آموزش وردپرس

آموزش اضافه کردن Google Analytics به مبتدیان وردپرس

 اینکه بدانید کاربران چگونه با سایت شما ارتباط برقرار می‌کنند و برای پیشرفت شما مناسبند، مهم است. بهترین راهی که می‌توانید بدانید ترافیک سایت شما در چه حدی است استفاده از Google Analytics می‌باشد. پس این سرویس را باید در سایت خود نصب کنید.

اهمیت Google Analytics برای سایت شما چیست؟

Google Analytics به شما اجازه می‌دهد موارد زیر را ردیابی کنید:

1- چه کسی از سایت شما بازدید کرده است

با استفاده از این سرویس محل کاربران، مرورگری که توسط آن سایت را باز کرده است و اطلاعات مهم دیگر همانند وضوح تصویر، پشتیبانی از جاواسکریپت، پشتیبانی از فلش و زبان و غیره. این اطلاعات بسیار مهم هستند و در جهات مختلف می‌توانند به مدیریت سایت کمک کنند. وقتی که از طراحی خاصی استفاده می‌کنید، می‌توانید مطمئن شوید که کاربران با آن سازگار هستند یا خیر. اگر کاربران پشتیبانی از فلش نداشته باشند می‌توانند از بارگزاری فلش به سایت خودداری کنند. اگر اکثریت کاربران از وضوح تصویر 1280 استفاده می‌کنند می‌توانید بفهمید آیا با این وضوح و یا کوچکتر سایت شما سازگار هست یا خیر.

2- وقتی در سایت شما هستند چه کارهایی انجام می‌دهند

با این سرویس از مکانهایی که در سایت شما بازدید می‌کنند، باخبر خواهید شد. درصد ورود و درصد خروج را متوجه خواهید شد. با این درصد می‌توانید سایت خود را به نسبت بالانس کنید.

3- چه زمانی از سایت شما بازدید می‌کنند

با این مشخصه می‌توانید بفهمید چه زمانی سایت شما بیشترین بازدید را در طول روز می‌خورد و به همان نسبت مطالب خود را در آن زمان منتشر کنید.

4- از چه طریقی وارد سایت شما شده‌اند

با این مشخصه میزان ورود از طریق موتور جستجوگر، لینک مستقیم، تبادل از طریق سایتهای دیگر را می‌توانید بفهمید. درصد ورود از این قسمتها به‌طور مجزا مشخص است. Google analytics  برای هر دسته‌بندی‌ای نیز درصد مجزا فراهم می‌کند. حتی مشخص می‌کند که با چه موتور جستجویی حتی وارد شده‌اند. حتی سایتهایی که از طریق آن کاربر به سایت هدایت می‌شود هم مشخص است. و می‌توانید با آن سایت بیشتر کار کنید و روی آن تمرکز کنید.

5- چگونه با محتوی سایت شما ارتباط برقرار می‌کنند

Google analytics به شما نشان می‌دهد که کاربران چگونه با محتوی سایت شما ارتباط برقرار می‌کنند. درصد کلیک در سایت نیز برای هر کاربر به‌صورت مجزا در نظر گرفته شده است. پس می‌توان نتیجه گرفت کدام لینک در سایت بیشتر از سایر لینکها کلیک خورده است.

ثبت نام توسط ایجاد حساب کاربری گوگل

قدم اول: باید حساب کاربری  Google Analytics ایجاد کنید. همانند شکل زیر زمانی که حساب کاربری  Google Analytics داشته باشید می‌توانید توسط حساب کاربری گوگل از آن استفاده کنید. اگر حساب گوگل ندارید، باید یکی برای خود درست کنید.

آموزش اضافه کردن Google Analytics به مبتدیان وردپرس

قدم دوم: زمانیکه توسط حساب کاربری گوگل به  Google Analytics وارد شدید می‌توانید انتخاب کنید از طریق سایت یا موبایل به آن متصل شوید. می‌توانید به  Universal Access account(بتا) یا classic analytics  وارد شوید. توسط classic analytics  مشخصه‌های جدیدی که از بتا به بازار می‌آید را به‌صورت خودکار و رایگان داشته باشید.

آموزش اضافه کردن Google Analytics به مبتدیان وردپرس

در این قسمت مشخصات سایت خود و محل را باید وارد کنید. وقتی روی Get Tracking ID کلیک می‌کنید باید با قوانین مطابقت کنید.

قدم سوم: در این قسمت باید کد تولید شده Google Analytics tracking code را کپی کنید و در سایت وردپرس خود الصاق کنید. این تب را باز نگهدارید تا این سرویس روی سایت شما نصب شود.

آموزش اضافه کردن Google Analytics به مبتدیان وردپرس

آموزش اضافه کردن Google Analytics به مبتدیان وردپرس

آموزش نصب Google Analytics در وردپرس

دو راه برای نصب وجود دارد:

1- (Plugins Method (Recommended

یکی از راههای پیشنهادی استفاده از افزونه است که مناسبترین راه می‌باشد. این افزونه‌ها پس از نصب Google Analytics را به سایت شما اضافه خواهند کرد.

2- Direct Paste Method

این راه الصاق کردن همان کدی است که در مرحلۀ سوم قسمت قبل کپی کردید، می‌باشد. باید در فایل header.php درست بعد از تگ <body> باشد.

برای دریافت نکات آموزشی بیشتر با ما همراه باشید.

درباره آنیتا دشتی

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار و IT. محقق در زمینه های امنیت، رایانش ابری و رایانش ابری همراه. نویسنده، مترجم و مدیریت محتوی در سایتهای تخصصی.

یک دیدگاه برای “آموزش اضافه کردن Google Analytics به مبتدیان وردپرس

  1. سلام و بابت مطالب ارزشمند شما بسیار سپاسگزارم
    از مطلب کاربردی بسیر استفاده کردم و ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید