آموزش وردپرس

وردپرس چیست ؟

خیلی از افراد به هنگام گشت و گزار در اینترنت و یا در جمع دوستان خود، به کرات با واژه وردپرس برخورد میکنند و این سوال برایشان پیش می آید که اصلا وردپرس چیست ؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) رایگان برای راه اندازی و مدیریت انواع وبلاگ ها و سایت های داینامیک میباشد. وردپرس در ادامه راه پروژه موفق b۲ است که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز تا کنون وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف ‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده است.

وردپرس بر اساس گزارش مرکز تحقیقات سیستم های مدیریت محتوا به عنوان محبوب ترین سیستم وبلاگ نویسی و مدیریت محتوای جهان انتخاب شد. وردپرس به عنوان سیستمی انعطاف پذیر می تواند برای طراحی و ساخت انواع سایت های تجاری ، پروژه های گروهی ، دانشگاهها ،مراکز تفریحی و وبلاگ های شخصی یا گروهی مورد استفاده قرار گیرد. هسته وردپرس از Php وMysql استفاده می کند و در وب سرور هایی نظیر Apache و IIS قابل اجرا است.

وردپرس چیست ؟

وردپرس چیست

به طور کلی وردپرس یک نرم افزار تحت وب متن باز (open source) می باشد که در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها که مخفف (Content Management System) است، قرار میگیرد. از آنجا که سیستم وردپرس رایگان است، هر کاربری می تواند فایل های مربوطه ی آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهد. البته بدیهی است که وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می کند اما برای شخصی سازی و برآورده ساختن سایر نیازها، به متخصصینی نیاز است که تغییرات لازم را ایجاد کرده و یا سایر امکانات و ابزار مورد نیاز کاربران را فراهم نمایند.

قالب وردپرس

قالب وردپرس یا WordPress Theme، کارهای مختلفی را انجام می دهد که واضح ترین و رایج ترین آن ها، تعیین آرایش قرار گرفتن عناصر مختلف صفحات وب در کنار یکدیگر می باشد. البته کسانی که به صورت فنی با وردپرس آشنایی داشته باشند، می دانند که مسائل بسیار دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان از قابلیت انعطاف پذیری مناسبی که در وردپرس وجود دارد، استفاده کرد.

شما میتوانید تعدادی از بهترین قالب های وردپرس را در وردپرس یار مشاهده کنید.

پلاگین وردپرس

پلاگین وردپرس یا WordPress Plugin بخش جدانشدنی دیگری از وردپرس است. افزونه های وردپرس به تعداد بسیار زیاد و برای کاربردهای مختلفی ساخته شده اند تا نیازهای مختلف وبمستران را جوابگو باشند. افزونه ها به شما کمک خواهند کرد تا قابلیت های سایت وردپرسی خود را وسعت بخشید و حداکثر استفاده از سایت خود را ببرید.

شما میتوانید تعدادی از بهترین پلاگین های وردپرس را در وردپرس یار مشاهده کنید.

وردپرس و موتورهای جستجو

به طور کلی وردپرس به گونه ای ساخته شده است که از محبوبیت خوبی نزد موتورهای جستجو برخوردار است اما هرگز نباید فراموش کرد که توجه به سئو یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو(SEO -> Search Engine Optimization) بسیار حائز اهمیت بوده و توصیه ی اکید ما به کسانی که قصد استفاده از وردپرس را برای وب سایت خودشان دارند، این است که اگر افزایش میزان بازدیدها از طریق موتورهای جستجو برایتان اهمیت دارد، حتما کار طراحی پوسته ی خودتان را به کسانی بسپارید که اطلاعات خوبی از سئو دارند.

درباره مصطفی دهقان

آرزوی قلبی من خدمت برای تمام دوستداران وردپرس در ایران نشر محصولاتی با حداکثر کیفیت و بهترین پشتیبانی می باشد ، به امید روزی که وردپرس یار خدمتگذارترین وردپرسی ایران شود ..!

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید