معرفی ۸ ابزار برتر تحلیل کلمات کلیدی برای  سئو در سال ۲۰۲۰  (به همراه مقایسه)

نسرین ولی خانی
۱۳۹۸/۱۲/۲۳
نظرات : ۰
بازدیدها : 290

آیا به دنبال بهترین ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی برای سئو هستید؟ تحلیل کلمات کلیدی برای رشد ترافیک سایت بسیار حیاتی است. این تحلیل به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوایی عالی بنویسید و ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.

اما مسئله اینجاست که پیدا کردن ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی به خصوص برای مبتدیان دشوار است. در این مقاله ما بهترین  ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی که متخصصان برای رشد ترافیک سایت از آن ها استفاده می‌کنند را به شما معرفی خواهیم کرد. پیش از این هم به مقایسه ی Yoast seo و All in one seo پرداخته ایم.

ابزار تحلیل کلمات کلیدی چیست؟

این ابزارها به شما در پیدا کردن موضوعاتی که مردم در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل سرچ می‌کنند کمک می‌ کنند. به شما کمک می‌کنند محتواهایی که کاربران به دنبال آن هستند را پیدا کنید. بنابراین می‌ توانید برای تولید محتوای خود یک استراتژی بنویسید و از آن محتواها در مقالات سایت خود و همچنین لندینگ پیج‌ها بهره ببرید.

همچنین به کمک این ابزارها می‌ توانید آن دسته از کلمات کلیدی را که رقیبانتان رتبه‌های خوبی در آن ها دارند را پیدا کرده و با رشد و بهبود محتوای خود این کلمات را به عنوان هدف قرار داده و ترافیک ورودی به سایت رقیبان را بدین صورت به سایت خود منتقل کنید.

۱.  SEMrush

ابزار SEMrush برای تحلیل کلمات کلیدی

ابزار SEMrush برای تحلیل کلمات کلیدی

SEMrush یک ابزار کامل برای سئو است که دارای تمام ابزارهای مورد نیاز تحلیل کلمات کلیدی است. به عنوان مثال به کمک ابزار  Keyword Overview کافیست یک کلمه کلیدی را تایپ کرده و یک تصویر کلی از هرچیزی که لازم است در مورد آن بدانید به دست آورید. مثلا اینکه چه میزان از کاربران این کلمه را سرچ کرده‌اند یا اینکه آیا میزان سرچ شدن این کلمه در حال زیاد شدن است یا در حال افول و خیلی اطلاعات دیگر.

مروری بر ابزار SEMrush برای تحلیل کلمات کلیدی

مروری بر ابزار SEMrush برای تحلیل کلمات کلیدی

 

همچنین با اسکرول کردن در همین صفحه می‌توانید لیست مفیدی از کلمات مرتبط با کلمه مورد نظر را بیابید که ممکن است بخواهید استفاده کنید. همچنین با لیست کردن سایت‌ها به ترتیب رتبه در این کلمات کلید می‌توانید بفهمید که رقیبانتان در چه کلماتی رتبه خوبی دارند. همچنین می‌توانید سایت‌هایی که از گوگل ادز برای این کلمات استفاده کرده‌اند را بیابید.

امکانات ابزار SEMrush

امکانات ابزار SEMrush

 

۲. AnswerThePublic

ابزار answerthepublic برای تحلیل کلمات کلیدی

ابزار answerthepublic برای تحلیل کلمات کلیدی

 

ابزار answerthepublic کمی با ابزارهای دیگر متفاوت است و نتایج تحلیل را در یک فرمت جذاب بصری ارائه می‌کند. (البته می‌توانید نتایج را در قالب یک لیست مشاهده و با فرمت .csv  دانلود کنید.) اگر به تازگی در زمینه سئو شروع به کار کرده‌اید این یک ابزار عالی برای شروع و تست است به این دلیل که حتی برای استفاده از آن احتیاج به ساخت حساب کاربری هم ندارید. فقط کافیست کلمه مورد نظر خود را تایپ کنید و نتایج را ببینید.

ابزار AnswerThePublic

ابزار AnswerThePublic

 

نتایجی که از این ابزار به دست می‌آید بر اساس پیشنهادهای اتوماتیک گوگل و بینگ است. بر روی هرکدام که کلیک کنید در یک تب جدید می‌توانید نتایج سرچ این عبارت در گوگل را ببینید. بدین طریق می‌توانید ببینید که چه سایت‌هایی در این کلمات رتبه گرفته‌اند و آیا فیچرد اسنیپت دارد یا خیر.

۳. Ubersuggest

ابزار Ubersuggest برای تحلیل کلمات کلیدی

ابزار Ubersuggest برای تحلیل کلمات کلیدی

 

 ابزار Ubersuggest که متعلق به Neil Patel  است، حجم اطلاعات سرچ شده و کلمات کلیدی پیشنهادی را ارائه می‌کند. همچنین به شما می‌گوید که عبارت انتخابی شما برای رتبه‌گرفتن به چه میزان دشوار است و مواردی دیگر…

در این ابزار علاوه بر مشاهده تعداد زیادی کلمه کلیدی مرتبط با عبارتی که انتخاب کرده‌اید همچنین می‌توانید لیستی از ۱۰۰ سایت ابتدایی گوگل برای آن عبارت را نیز ببینید همراه با ارزیابی بازدیدها، تعداد بک‌لینک‌های این سایت‌ها، امتیاز این دامنه‌ها و مجموع تعداد دفعاتی که این صفحات در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌اند.

مروری بر ابزار ubersuggest

مروری بر ابزار ubersuggest

 

همچنین در بخش Content Ideas می‌توانید محتوای مرتبط با عبارت مدنظر خود، لیستی از ارزیابی‌های ماهانه بازدیدها، بکٖ‌لینک‌ها و تعداد به اشتراک‌گذاری در فیس‌بوک و پینترست را ببینید.

ایده هایی برای محتوا در ابزار ubersuggest

ایده هایی برای محتوا در ابزار ubersuggest

اگر با حساب جی‌میل خود وارد این ابزار شوید می‌توانید پیشنهادهای بیشتری در مورد عبارت مدنظر خود، آمار روزانه رتبه خود و پیشنهادهای اختصاصی سئو برای سایت خود را مشاهده کنید.

۴. Aherfs

ابزار ahrefs برای تحلیل کلمات کلیدی

ابزار ahrefs برای تحلیل کلمات کلیدی

 

ویژگی‌های ابزار ahrefs بسیار شبیه به SEMrush است. و می‌تواند جایگزینی برای SEMrush باشد. کافیست عبارت مورد نظر خود را در این ابزار سرچ کنید تا لیست کاملی از عبارات پیشنهادی را دریافت کنید.

مروری بر ابزار ahrefs

مروری بر ابزار ahrefs

همچنین می‌توانید محتواهایی که رقیبانتان در آن ها رتبه خوبی دارند (ولی شما ندارید) را بیابید. بنابراین شما می‌توانید برروی کلمات کلیدی جدیدی مرتبط با آن موضوعات سرمایه‌ گذاری کنید.

یافتن کلمات کلیدی با ahrefs

یافتن کلمات کلیدی با ahrefs

 

 

Aherf  و SEMrush هر دو ابزارهای مفید دیگری را نیز ارائه می‌ کنند مانند: ابزاری برای پیدا کردن لینک‌های شکسته در سایت خود.

۵.  Google Keyword Planner

ابزار Google Keyword Planner برای تحلیل کلمات کلیدی

ابزار Google Keyword Planner برای تحلیل کلمات کلیدی

ابزار Google Keyword Planner در حقیقت برای کسانی ساخته شده است که می‌خواهند در گوگل تبلیغ کنند. با این حال این ابزار برای سئو بسیار مناسب است و البته رایگان.

برای شروع به این کار شما باید یک حساب گوگل ادز ایجاد کنید و اطلاعات مربوط به پرداخت را تکمیل کنید. البته که لازم نیست حتما یک تبلیغ ایجاد کنید و پرداختی داشته باشید.

بعد از انجام این کارها می‌توانید عبارت مد نظر خود را وارد کرده و اطلاعات نسبتا کاملی در مورد میزان سرچ ماهانه آن عبارت کسب کنید. همچنین لیستی طولانی از کلمات مرتبط با آن عبارت را می‌توانید مشاهده و دانلود کنید.

نتیجه ی استفاده از ابزار Google Keyword Planner

نتیجه ی استفاده از ابزار Google Keyword Planner

 

۶. Long Tail Pro

ابزار Long Tail Pro برای تحلیل کلمات کلیدی

ابزار Long Tail Pro برای تحلیل کلمات کلیدی

 

همانند دیگر ابزارها  Long Tail Pro نیز یک دید کلی از اطلاعاتی درباره عبارت مد نظر شما را ارائه می‌دهد البته همزمان رتبه شما و رقبای خود را مقایسه می‌کند.

مروری بر ابزار  Long Tail Pro

مروری بر ابزار  Long Tail Pro

بنابراین می‌توانید متوجه شوید که در چه عباراتی از رقبای خود رتبه ی بهتری دارید.

آنالیز رقابت در کلمات کلیدی طولانی

آنالیز رقابت در کلمات کلیدی طولانی

همچنین می‌توانید یک عبارت را وارد کرده و مشاهده کنید که محتوای شما چه رتبه‌ای را در طول زمان در آن عبارت به دست می‌آورد.

۷. Serpstat

ابزار Serpstat برای تحلیل کلمات کلیدی

ابزار Serpstat برای تحلیل کلمات کلیدی

Serpstat هم یک ابزار عالی دیگر است. به کمک این ابزار می‌توانید رتبه‌های برتر عبارات مد نظر خود در نتایج سرچ گوگل را ببینید. همچنین فیچرد ریزالت‌های هر عبارت نیز مشخص می‌شود به همین دلیل شاید در لیست بالا یک سایت را هم در رتبه اول و هم دوم مشاهده کنید. یعنی یکی به عنوان فیچرد ریزالت و یکی هم به عنوان رتبه اول جست‌وجو.

نتیجه ی استفاده از ابزار Serpstat

نتیجه ی استفاده از ابزار Serpstat

همچنین می‌توانید اطلاعات بسیاری نیز در مورد رقبای خود در (در ارتباط با یک عبارت خاص) را مشاهده کنید. نظیر میزان قابل روئت بودن آن ها، یعنی میزان بازدیدکنندگان احتمالی آن ها.

معرفی ۸ ابزار برتر تحلیل کلمات کلیدی برای  سئو در سال ۲۰۲۰  (به همراه مقایسه)

 

۸. SpyFU

ابزار SpyFU برای تحلیل کلمات کلیدی

ابزار SpyFU برای تحلیل کلمات کلیدی

به کمک ابزار spyfu می‌توانید رقبای خود را آنالیز کرده و از کلمات کلیدی و تبلیغاتی که کرده‌اند، الهام بگیرد.

این ابزار رایگان است و حتی نیاز به ایجاد حساب کاربری هم ندارد. کافیست سایت مد نظر خود را در این ابزار وارد کرده و نتایج را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید بیش از یک سایت را بررسی کنید باید یک حساب کاربری در این سایت – به صورت رایگان – ایجاد کنید.

بررسی وب سایت moz

بررسی وب سایت moz

این ابزار اطلاعات مربوط به گذشته را نشان می‌دهد بنابراین می‌توانید به راحتی سیر نزولی یا صعوی سایت خود یا رقبای خود را در ارتباط با یک کلمه کلیدی مشاهده کنید. همچنین می‌توانید سایت خود را با دیگر سایت‌های فعال در صنعت خود مقایسه کنید.

رقبای وب سایت moz

رقبای وب سایت moz

 

نظر شما چیست؟

شما برای تحلیل کلمات کلیدی مقالات خود از کدام ابزار استفاده می کنید؟ اگر ابزار جدیدی می شناسید که در لیست ما نبود لطفا در کامنت ها آن را معرفی کنید. برای مطالعه ی بیشتر می توانید به مقاله ی ۱۱ نکته برای بهبود سئو مقالات وب سایت همانند حرفه ای ها مراجعه کنید.

 

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید