چگونه ساختار URL وردپرس را تعیین کنیم که بر سئوی ما تاثیر مثبت بگذارد؟

نسرین ولی خانی
۱۳۹۸/۱۲/۱۰
نظرات : 0
بازدیدها : 187

شاید شما هم به این موضوع فکر کردید که چطوری ساختار URL وردپرس برای پست های سایت رو تعیین کنیم که به سئو کمک کنه. این موضوع بیشتر برای کاربرهای جدید پیش میاد. ناگفته نماند که پیش از این ساختار پیش فرض URL وردپرس هیچ تاثیر مثبتی روی بهبود نتایج موتورهای جستجو نداشت. امروز در این سری از آموزش های سئو وردپرس می خوایم بهتون بگیم که کدوم ساختار URL وردپرس بهتر هستش و چطور می تونید لینک های ثابتتون رو سفارشی سازی کنید.

ساختار URL وردپرس مناسب برای سئو چیست؟

پیش از آن که بخواهید برای لینک های ثابت، ساختاری تعریف کنید بهتر است با مفهوم ساختار URL وردپرس مناسب برای سئو آشنا شوید.

URL مناسب حاوی کلمه ی کلیدی مقاله ی شماست که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربر قابل فهم و خواندن باشد. این نوع URL ها می تواند شانس شما را در کسب رتبه های بالاتر افزایش دهند.

مثالی از URL مناسب در بهبود سئو :

/www.wp-yar.ir/the-best-seo-wordpress-plugin

حالا یک URL نامناسب به چه صورتی است؟

https://www.wp-yar.ir/?p=10485

در حال حاضر URL های رودپرس به صورت پیش فرض دارای ساختار مناسبی است. اما پس علت اینکه هنوز در رابطه با این مسئله سوالاتی وجود دارد، چیست؟
علت آن این است که در گذشته وردپرس از ساختارهای نامناسبی استفاده می کرده است. در وردپرس 4.2 به بعد ین مشکل نیز حل شد و اگر در نصب وردپرس از نسخه های بعد از آن استفاده کرده اید مشکلی برایتان وجود نخواهد داشت. اکنون می توانید در پنل کاربری وردپرس ساختار URL وردپرس را سفارشی سازی کنید.

نحوه ی تغییر URL های پیش فرض وردپرس

در وردپرس به لینک ها اصطلاحا Permalink نیز گفته می شود که خلاصه شده ی permanent links (لینک های ثابت) می باشد. برای تغییر دادن این پیش فرض ابتدا به پنل خود مراجعه و وارد بخش Permalinks شوید. با کلیک بر روی آن وارد صفحه ای مشابه زیر خواهید شد:

ساختار URL وردپرس : تنظیمات لینک های ثابت

تنظیمات لینک های ثابت

همانطور که می بینید تعدادی گزینه برای شما وجود دارند که به شرح زیر است:

Plain

اولین گزینه ” ساده ” بوده و در واقع ساختار پیش فرض URL وردپرس است که برای سئو گزینه ی تاثیر گذاری نیست.

Day and name

گزینه روز و نامبه نوعی برای SEO تاثیر مثبتی دارد زیرا نام پست در آن وجود دارد. با این حال با تاریخ، URL بسیار طولانی می شود. اما مهمتر از آن، بعد از مدتی محتوای شما قدیمی به نظر خواهد رسید حتی اگر مرتباً آن را به روز کنید. به طور مشابه، گزینه ماه و نام نیز خطر قدمت تاریخ را دارد. اما اگر یک نشریه خبری هستید، پس  تاریخ ها را در URL خود قرار داده تا با نشان دادن آن مشاهدات کاربر را بهبود ببخشید.

Month and name

به نظر ما این دو ساختار فقط برای سایت های خبری مناسب هستند. سایت های تجاری که امیدوار به ایجاد محتوای همیشه سبز هستند باید از آن اجتناب کنند.

Numeric

در ین ساختار هم تعدادی عدد به چشم می خورند که پس از دایرکتوری قرار گرفته اند. این ساختار نیز به علت کاهش خوانایی چه برای کاربر و چه برای موتورهای جستجو پیشنهاد نمی شود.

Post name

گزینه نام پست برای SEO تاثیر بسیار خوبی دارد زیرا کوتاه و زیبا است.

Custom Structure

اگر یک انتشارات بزرگتر را اداره می کنید، می توانید از یک ساختار سفارشی استفاده کنید که آن نیز می تواند برای SEO تاثیر مثبتی داشته باشد. برای استفاده از ساختار URL سفارشی، باید برچسب های خاص را در جعبه ساختار سفارشی اضافه کنید. به عنوان مثال، ما از ساختار زیر استفاده می کنیم:

/%category%/%postname%/

توجه کنید که چگونه هر برچسب بین علائم درصد آمده اند. همچنین به برش های دنباله دار / قبل ، بعد و بین برچسب ها توجه کنید.

ایجاد ساختار URL سفارشی با برچسب های موجود

برای نتیجه بهتر، ما از گزینه هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم استفاده می کنیم. می توانید ساختار URL مورد استفاده را در وردپرس یار کپی کرده یا نام پست را به عنوان ساختار URL خود انتخاب کنید.

با این حال بسیاری از ترکیبات دیگر نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از برچسب ها ایجاد کنید. در اینجا لیستی از برچسب ها وجود دارد که می توانید برای ایجاد ساختار URL دلخواه خود از آن ها استفاده کنید:

  • ٪ year٪ – سال پست ، چهار رقم ، به عنوان مثال سال 2016.
  • ٪ month ٪ – ماه ، به عنوان مثال 05
  • ٪ day٪ – روز ، به عنوان مثال 28
  • ٪ hour ٪ – ساعت مثلاً 15
  • ٪ minute٪ – دقیقه ، مثلاً 43
  • ٪ second ٪ – ثانیه مثلاً 33
  • ٪ postname٪ – عنوان پست به عنوان مثال، اگر عنوان پست شما This Is A Great Post!. تبدیل به this-is-a-great-post در url می شود.
  • ٪ post_id٪ – شناسه منحصر به فرد پست، به عنوان مثال 423
  • ٪ category٪ – عنوان دسته : زیر شاخه های تو در تو به عنوان دایرکتوری های تو در تو در URI ظاهر می شوند.
  • ٪ author٪ –   نام نویسنده

فراموش نکنید که پس از انتخاب ساختار پیوند خود، بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

 

به محض فشردن دکمه ذخیره تغییرات، وردپرس به طور خودکار پرونده .htaccess سایت شما را به روز می کند و سایت شما بلافاصله شروع به استفاده از ساختار جدید URL می کند.

هشدار: نکته مهم برای سایت های راه اندازی شده

  • اگر سایت شما بیش از 6 ماه است که در حال اجراست، لطفاً ساختار پیوند خود را تغییر ندهید.
  • لازم نیست از همان ساختاری که استفاده کردیم استفاده کنید.
  • با تغییر ساختار پیوند خود در یک سایت مستقر ، تمام تعداد اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی خود را از دست خواهید داد و خطر از دست دادن رتبه SEO هم وجو دارد.
  • اگر مجبور به تغییر ساختار پیوند خود هستید ، یک متخصص را استخدام کنید ، چون آنها می توانند ریدایرکتهای مناسبی را تنظیم کنند. شما همچنان تعداد اشتراک های اجتماعی خود را در صفحات از دست می دهید.
  • فقط یک استثنا در این قانون وجود دارد. اگر سایت شما از URL های ساده استفاده می کند، مهم نیست که چند سال از آن گذشته باشد، باید ساختار URL را برای سئو بهتر به روز کنید. بله ، شما هنوز هم تعداد اشتراک های اجتماعی خود را از دست خواهید داد، اما مزایای آن بسیار بالاتر است.

آموزش ویدوئی تغییر پیوند یکتا در وردپرس

 

نظر شما چیست؟

به نظر شما کدوم ساختار برای URL پست هامون بهتره و از کدوم نتیجه ی بهتری گرفتید؟ تجربیاتتون رو با بقیه به اشتراک بگذارید.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید