آموزش نحوه استفاده از رسانههای اجتماعی برای افزایش مشترکین ایمیل در وردپرس
میخواهید مشترکین ایمیل خود را افزایش دهید؟ میخواهید از طریق رسانه اجتماعی مشترکین ایمیل خود را افزایش دهید؟ اگر تا حالا از رسانه اجتماعی برای افزایش مشترکین ایمیل خود استفاده نکردهاید، فرصت خیلی خوبی را از دست دادهاید. در این مقاله بهطور کامل اهمیت این کار شرح داده شده است و نحوه انجام آن نیز شرح داده شده است.
مقایسه بازاریابی ایمیلی با رسانه اجتماعی
یکی از رایجترین سوالهایی که کاربران و مدیران کسب و کار از ما میپرسند این است که تفاوت بازاریابی ایمیلی در مقایسه با رسانه اجتماعی چیست و کدام بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، رسانه اجتماعی فرصتی بسیار مناسب برای تعامل با مشتری است و همچنین امکان دوست شدن و جزئی از زندگی روزمره مشتری شدن میباشد. اما در مقابل بازاریابی ایمیلی اگر بنا به سرگرمی باشد، هیچ چیز نمیتواند جای ایمیل را بگیرد. اما اولین چیزی که خیلی مهم است، درامدزا بودن بازاریابی ایمیلی میباشد، هر یک دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج میشود، در مقابل ۳۸ دلار درامد کسب میکند. از طرفی دیگر کمتر از نصف بازاریابان میگویند رسانههای اجتماعی در مقابل سرمایه گذاری پاسخی نمیدهد و درامدی نمیسازد. در رسانههای اجتماعی هر چه فالور شما بیشتر باشد مبنی بر آن نیست که شما را میبینند، در فیسبوک تنها ۲ درصد از طرفداران پستهای شما را میبینند. حتی اگر بازاریابی با رسانه اجتماعی الان خیلی خوب بازدهی میدهد، مبنی بر آن نیست که همیشه این گونه خواهد بود. پس بهتر است مشترکین موجود در رسانه اجتماعی را به مشترکین ایمیلی خود وارد کنید. زمانی که از هر دو استفاده شود، تقویت دیگری توسط اولی امکانپذیر خواهد بود و پیشرفت حتمی است. مراحل انجام این کار در ادامه شرح داده شده است.
۱- جمعآوری آدرس ایمیل از صفحه فیسبوک
اگر در فیسبوک موفق هستید و طرفداران بسیاری در روز منتظر کارهای شما هستند، میتوانید فرم ثبتنام ایمیل برایشان ارسال کنید و طرفدارای فیسبوکی خود را به مشترکین ایمیل تبدیل کنید. فیسبوک دکمههای آماده به کاری دارد که به سادگی این کار را برای شما انجام میدهد.
برای ساخت فرم ثبت نام ایمیل لازم است در صفحه فیسبوک روی دکمه add a button کلیک کنید.
تب Get in touch with us را انتخاب کنید و سپس Sign up را انتخاب کنید. کاربران وقتی روی دکمه Sign up کلیک میکنند به وبسایت شما متصل خواهند شد. سپس ثبتنام میکنند یا از سایت شما بازدید میکنند. نکته همینجاست، زیاد کاربران را گیج نکنید، مستقیم به خواستهشان برسانیدشان تا خسته نشوند و فرار کنند.
۲-از نقطه بازگشت بازاریابی فیسبوک استفاده کنید
تا بحال توجه کردهاید که در فیسبوک وقتی از وبسایتی بازدید میکنید، مدام تبلیغات آن وبسایت در فیسبوک جلوی چشم شماست؟ به این کار نقطه بازگشت بازاریابی در فیسبوک گفته میشود. نقطه بازاریابی چیز مرئی در بازدیدکنندگان ایجاد نمیکند. تنها کوکیهای وبسایت شما را به بازدید کنندگان ارسال میکند و فیسبوک این کوکیها را میشناسد و تبلیغات را متناسب با این کوکیها نمایش میدهد.
۳- از تبلیغات فیسبوکی با پیشنهادات خوب استفاده کنید
مردم معمولا اگر بدانند در مقابل ایمیلی که به شما میدهند، چه نکته مثبتی دریافت میکنند بسیار مشتاقتر خواهند بود تا با شما تعامل کنند. برای مثال این پیشنهادات میتواند ارسال کتاب الکترونیکی، گزارش، کپن تخفیف و غیره باشد. با این کار میبینید که چقدر بازدهی بهتر خواهد شد. لازم است یک صفحه مقصد در وبسایت خود ایجاد کنید و پیشنهاد خود را در آن قرار دهید و فرم ثبت نام ایمیل را نیز قرار دهید. سپس در فیسبوک تبلیغی در فیسبوک با پیشنهاد خود ایجاد میکنید و آنرا به صفحه مقصد وبسایت خود وصل میکنید، سپس بازدیدکنندگان را به چنک میآورید و به مشترک ایمیلی تبدیل میکنید.
۴- راهاندازی کمپین تبلیغاتی توئیتر
تبلیغات توئیتر نیز پلتفرمی دیگر در رابطه با ارتقاء مشترکین میباشد. کاربران نیز میتوانند با ثبت نام در لیست ایمیل شما در همان صفحه توئیتر به شما کمک کنند.
۵- ارتقاء پستهای قدیمی با انتخابهای هدفدار
اگر مدت طولانی است که مدیر سایت هستید، حتما محتوی بسیاری دارید که بازدیدکنندگان جدید آنها را ندیدهاند. میتوانید با نمایش تصادفی پستهای قدیمی به کاربران رسانههای اجتماعی، آنها را به خواندن ادامه مطلب در وبسایت دعوت کنید و وبسایت خود را ارتقاء دهید.
منبع: wpbeginner