۱۱ روش برای به دست آوردن کامنت در سایت وردپرسی
آیا تمایل دارید کامنتهای بیشتری در مطالب سایت خود داشته باشید؟ در این مقاله از سری مقالات آموزش سئو ، ۱۱ روش برای به دست آوردن کامنت در سایت وردپرسی را با هم مرور خواهیم کرد.
به دست آوردن کامنت در سایت وردپرسی
کامنت مارکتینگ یکی از مهم ترین زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. هر چه تعامل کاربران با شما در سایت بیشتر باشد، نتیجه ی بهتری در گوگکل به دست می آورید. با رعایت نکاتی برای به دست آوردن کامنت در سایت وردپرسی می توانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. اگر به دنبال ارتقای نتایج خود هستید بهتر است ۱۱ نکته برای بهبود سئو مقالات وب سایت را نیز مطالعه کنید.
۱. از یک هاست مناسب استفاده کنید
کامنتها نیز از منابع سرور استفاده میکنند. هر زمان که کاربری در حال درج کامنت در سایت شماست، سرور یک اسکریپت PHP را اجرا میکند. اگر چند نفر همزمان کامنت بگذارند، این کار باعث میشود که سرعت سایت شما کم شود.
باید مطمئن شوید که هاست شما میتواند این موضوع را مدیریت کند. اگر سایت پربازدیدی دارید باید از یک هاست پرقدرت وردپرسی استفاده کنید تا زیر ساخت لازم برای به دست آوردن کامنت در سایت وردپرسی را داشته باشید.
۲. به جای استفاده از کپچا سعی کنید کامنتها را مدیریت کنید
استفاده از کپچا برای مبارزه با کامنتهای اسپم روش موثری است. با این حال وجود کپچا هنگام درج کامنت اصلا برای کاربران خوشایند نیست و میتواند باعث کاهش کامنتهای شما شود.
به جای استفاده از کپچا میتوانید تنظیمات مربوط به کامنتها در وردپرس را تغییر دهید و اگر لازم است حتی مورد به مورد کامنتها را بررسی و تایید کنید. این روش کار نه تنها باعث میشود بتوانید کامنتهای اسپم را بلاک کنید، بلکه باعث میشود بتوانید تعامل بیشتری با کاربران خود داشته باشید.
۳. به کاربران اجازه دهید که نوتیفیکیشن کامنتهای جدید را دریافت کنند
به طور پیشفرض هنگامی که یک کاربر بخواهد کامنتی در سایت شما قرار دهد، و مایل باشد در آینده بداند که آیا کامنت جدیدی در مقاله شما درج شده است یا خیر، مجبور است که مقاله شما را بوک مارک کند تا بتواند بعدها به سایت شما سر بزند. اگر کاربران فراموش کنند که مقاله شما را بوک مارک کنند و یا نام مقاله شما را فراموش کنند، احتمالا هیچگاه به سایت شما باز نخواهند گشت.
پس برای به دست آوردن کامنت در سایت وردپرسی میتوانید کاری کنید که کاربران عضو کامنتها شوند، بدین ترتیب هنگامی که کامنت جدیدی در آن مقاله درج شود نوتیفیکیشنی برای آنها ارسال میشود. این کار به طرز شگفتانگیزی بازدید مقاله شما و تعداد کامنتهای سایت شما را افزایش میدهد. همچنین باعث تعامل و گفتوگوی کاربران نیز خواهد شد.

نوتیفیکیشن کامنتهای جدید
۴. هنگامی که شخصی کامنت شخص دیگر را جواب میدهد، وی را مطلع کنید
هنگامی که شخصی کامنتی در یک سایت درج میکند راهی نیست تا متوجه شود که آیا کسی به کامنت او پاسخ داده است یا خیر. کاربر مجبور است که آن مقاله را بوک مارک کند و بعدا به آن صفحه بازگردد. اغلب کاربران این کار را انجام نمیدهند.
میتوانید به راحتی کاری کنید تا شخص عضو کامنت خودش شود و فقط زمانی نوتیفیکیشن دریافت کند که کسی به او پاسخ داده باشد. اگر عادت کنید که به بیشتر کامنتهای سایت خود پاسخ دهید، این کار باعث میشود که نرخ تعامل در سایت خود را به میزان زیادی بهبود بخشید.
۵. در ابتدا کامنتهای جدیدتر را نشان دهید
به صورت پیش فرض وردپرس کامنتهای قدیمیتر را در بالای لیست کامنتها نمایش میدهد. ولی این موضوع به راحتی در وردپرس قابل تغییر است.
از بخش تنظیمات وارد بخش گفتوگو شوید. در بخش مربوط به تنظیمات کامنت گزینه “جدیدتر” را انتخاب کنید.

در ابتدا کامنتهای جدیدتر را نشان دهید
۶. بخش کامنت مقالات قدیمی را مسدود نکنید
برخی از وبمسترها بخش کامنت مقالات قدیمی را برای کاهش تعداد کامنتهای اسپم مسدود میکنند. با این حال ممکن است تعداد زیادی ا ز کاربران بخواهند در مقالات قدیمی نیز نظری درج کنند. در وردپرس میتوانید بخش کامنتهای مقالات قدیمی را نیز فعال کنید.
از منوی تنظیمات وارد گزینه گفتوگو شوید و در بخش مربوط به کامنتها مطمئن شوید که بخش مربوط به کامنت مقالات قدیمی تیک نخورده و بنابراین مسدود نشده است.

بخش کامنت مقالات قدیمی را مسدود نکنید
۷. کاربرانی که بیشترین کامنت در سایت شما درج کردهاند را نشان دهید.
بهترین راه برای ترغیب و قدردانی از کاربران وفادار خود این است که افرادی که بیشترین کامنت را گذاشتهاند، معرفی کنید. این کار به مخاطبین شما نشان میدهد که بخشی از جامعه مخاطبین شما هستند و بدین صورت از آنها – به دلیل روح بخشیدن به سایتتان – قدردانی خواهید کرد.
میتوانید از افزونه Top Commenters Widget برای این کار استفاده کنید. پس از نصب و فعالسازی این افزونه وارد بخش نمایش و سپس ابزارکها شوید و از ابزارک این افزونه استفاده کنید.

کاربرانی که بیشترین کامنت در سایت شما درج کردهاند را نشان دهید.
۸. کامنتهای اخیر را نشان دهید
وقتی اشخاص از صفحه اصلی شما بازدید میکنند هیچ درکی از بخش کامنتهای شما (و بحثهای احتمالی در آن) ندارند. به عنوان مثال ممکن است موضوعی هیجانی در کامنتها مطرح شده باشد که کاربر جدید نیز بخواهد وارد آن شود.
میتوانید برای کاربران خود، با نمایش بخش کامنتهای اخیر در سایت خود، فرصتی را فراهم کنید تا بتوانند در جریان کامنتها و موضوعات مطرح شده قرار گیرند.
برای این کار از منوی نمایش وارد بخش ابزارکها شوید و سپس ابزارک کامنتهای اخیر را به سایت خود اضافه کنید.

کامنتهای اخیر را نشان دهید
۹. به کاربران اجازه دهید که امتیاز دهند و کامنتها را به اشتراک بگذارند
بخش کامنتگذاری در وردپرس بسیار ساده و ابتدایی است و شامل بخشهایی برای اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی، گیمیفیکیشن و المانهایی برای تعامل با کاربران نمیباشد. با این حال میتوانید به راحتی این ویژگیها را به سایت خود با استفاده از افزونهها، اضافه کنید.
برای به دست آوردن کامنت در سایت وردپرسی افزونه De:comments را در وردپرس نصب و فعال کنید. و این افزونه بخش کامنتگذاری در سایت شما را به بخشی زیبا همراه با المانهایی برای تعامل بیشتر با کاربران تبدیل میکند.

به کاربران اجازه دهید که امتیاز دهند و کامنتها را به اشتراک بگذارند
به کمک این افزونه بخش نظرسنجی، پاداش کاربران، به اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی و عضویت در کامنت به سیستم کامنتگذاری سایت شما اضافه میشود.
۱۰. ارسال نوتیفیکیشن هنگام تایید کامنت کاربران
وقتی کاربری در سایت شما نظری درج میکند، کامنت او وارد صف بررسی خواهد شد. این کاربر نمیداند که چه زمانی قرار است کامنتش تایید یا حذف شود. اگر بتوانید کاربر را مطلع کنید که کامنتش تایید شده است در این صورت میتوانید بازدید سایت خود و به دست آوردن کامنت در سایت وردپرسی را بهبود بخشید.
برای این کار به سادگی افزونه Comment Approved را نصب کنید. پس از فعالسازی این افزونه از بخش تنظیمات وارد بخش Comment Approved شوید تا بتوانید تنظیمات را اعمال کنید.

ارسال نوتیفیکیشن هنگام تایید کامنت کاربران
۱۱. به کامنت کاربران پاسخ دهید
نیازی به گفتن ندارد ولی اگر تمایل دارید که تعداد کامنتها در سایت شما افزایش یابد باید به صورت فعالانه به گفتوگو با کاربران خود – در سایت خود – بپردازید. این بدان معناست که باید تا جایی که میتوانید به کامنت کاربران خود پاسخ دهید. به کمک افزونه DX Unanswered Comments میتوانید نگاهی به کامنتهایی که قابل پاسخ هستند بیاندازید. این افزونه به شما کمک میکند تا کامنتهایی که قابل پاسخ هستند را شناسایی کنید.