چطور برای وبلاگ وردپرس خود، از جست و جوی کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

نسرین ولی خانی
۱۳۹۹/۰۱/۰۷
نظرات : ۰
بازدیدها : 264

کاربرهای ما معمولا از ما می پرسند که چطور می توانند برای وبلاگ های وردپرسشان از جست و جوی کلمات کلیدی استفاده کنند؟ جست و جوی کلمات کلیدی به شما کمک می کند که ایده های بهتری برای محتواهایتان پیدا کنید، ترافیک سایتتان را بیشتر کنید و محتواهای بسیار جذاب تری درست کنید که کاربران عاشقشان می شوند. در این مقاله، نشان می دهیم چطور می توانید به درستی از جست و جوی کلمات کلیدی برای وبلاگ وردپرستان استفاده کنید. پیش از این هم به شما ۸ ابزار برتر تحلیل کلمات کلیدی برای سئو در سال ۲۰۲۰ را معرفی کردیم.

جست و جوی کلمات کلیدی به چه معنی است و شما چرا به آن نیاز دارید؟

جست و جوی کلید یک تکنیک تحقیقاتی است که نویسنده های محتوا و متخصصان سئو از آن استفاده می کنند. این تکنیک باعث می شود بفهمید که در صنعت شما کاربران برای پیدا کردن محتوا، محصول و خدمات خاصی، در موتورهای جست و جو چه کلماتی را وارد می کنند.

بعد می توانید از این کلمه ها و عبارت ها در وب سایتتان استفاده کنید تا ترافیک جست و جوی بیشتری به دست بیاورید.

خیلی از مبتدی ها فکر می کنند که دقیقا می دانند کاربرانشان به دنبال چه هستند. با این حال وقتی ابزارهای قدرتمندی در دسترس اند که می توانند کمکتان کنند تصمیم های بهتری بر اساس داده ها بگیرید، دیگر نیازی نیست از حدس و گمان استفاده کنید.

اگر استفاده صحیح از جست و جوی کلمه های کلیدی را جزو استراتژیتان قرار بدهید، این مزیت ها را به دست می آورید:

  • می فهمید که کلمات کلیدی محبوب کاربرانتان چه هستند و آن ها در اصل به دنبال چه می گردند.
  • ایده هایی برای محتوایتان پیدا می کنید که حجم جست و جوی خوبی دارند و باعث می شوند به راحتی شما در طبقه بندی سایت ها، رتبه بالایی به دست آورید.
  • می فهمید رقیبانتان چه کار می کنند و بعد با استراتژی محتوایی بهتر، آن ها را شکست می دهید.
  • ترافیک جست و جوی بیشتری به دست می آورید و با هر مقاله کاربرانتان بیشتر می شوند.

حالا که این موارد گفته شد، بیایید ببینیم که چطور می تواند از جست و جوی درست کلمات کلیدی برای وبلاگ وردپرستان استفاده کنید و ترافیک جست و جویتان را بهبود ببخشید.

ما در ادامه به طور گلچین بعضی از بهترین ابزارهای جست و جوی کلمات کلیدی را برایتان توضیح می دهیم. ما خودمان هم برای پروژه‌هایمان از آن ها استفاده می کنیم. هر کدام از این ابزارها و روش استفاده درست از آن ها را برایتان توضیح می دهیم تا خودتان مثل یک حرفه ای جست و جوی کلمات کلیدی مورد نیازتان را انجام دهید.

۱. SEMRush

جست و جوی کلمات کلیدی با استفاده از Semrush

جست و جوی کلمات کلیدی با استفاده از Semrush

SEMRush یکی از بهترین ابزارهای سئوی موجود در بازار است. SEMRush و ابزارهایش کاملا با سئو تناسب دارند و کمکتان می کنند که جستجوهای اصلی، جستجوهای مربوط به تبلیغات پولی و جستجوی کلمات کلیدیتان را انجام دهید و عمیقا عملکرد رقیبانتان را تجزیه و تحلیل کنید.

برای شروع، به راحتی به سایت SEMRush بروید و یک کلمه کلیدی یا URL سایتتان را وارد کنید.

وب سایت Semrush

وب سایت Semrush

به طور خلاصه می بینید که حجم جستجوی کلمه های کلیدی که وارد کرده اید، چقدر است (تعداد متوسط جستجوها). علاوه بر این CPC تحقیقات پولی و تعداد نتایج جستجو را هم می بینید.

کمی پایینتر بروید. نمای کلی تطابق کلمه های کلیدی و کلمه های کلیدی مرتبط را می ببینید. می توانید روی دکمه نمایش کامل گزارش کیلک کنید تا لیست هایی کامل مربوطه را بینید یا این که می توانید آن ها را به فایل CSV تبدیل کنید.

کلمات مرتبط

کلمات مرتبط

بیشتر به پایین بیایید. لیستی از برترین نتایج جستجوی کلمات کلیدی که شما وارد کرده اید را می بینید. می توانید روی هر کدام از لینک ها کلیک کنید تا گزارش کامل را ببینید. این کار کمکتان می کند که بفهمید چرا این صفحه ها برای این کلمه های کلیدی رتبه بهتری به دست آورده اند.

می توانید از “ابزار جادویی کلمه های کلیدی” هم استفاده کنید. این ابزار جدید باعث می شود سریعتر بتوانید در موارد مربوطه به جست و جوی کلمات کلیدی گسترده تری دسترسی داشته باشید. می توانید روی دکمه “افزودن” کنار کلمه کلیدی مورد نظرتان کلیک کنید و آن ها را به تحلیل کننده آن کلمه کلیدی اضافه کنید.

ابزار جادویی کلمه های کلیدی

ابزار جادویی کلمه های کلیدی

وقتی بفهمید بهترین کلمه های کلیدی با بیشترین حجم جستجو، کدام یک هستند، قدم بعدی این است که بفهمید رقابت بر سر این کلمه های کلیدی به چه صورت است. روی لینک هایی کلید کنید که کنار این کلمه های کلیدی قرار گرفته است تا تجزیه و تحلیل مفصل تری را مطالعه کنید.

رقابت کلمات کلیدی

رقابت کلمات کلیدی

می توانید بک لینک های هر URL خاص، کلمه های کلیدی دیگری که آن صفحه به خاطر آن ها رتبه خوابی به دست آورده و میزان ترافیک سایتی که به دست آورده را هم ببینید.

به طور کلی SEMRush بهترین ابزار جست و جوی کلمه های کلیدی موجود در بازار است. نه تنها ایده هایی را در زمینه کلمه های کلیدی به شما می دهد، بلکه کمکتان می کند بفهمید چطور می توانید برای این کلمه های کلیدی رتبه خوبی به دست بیاورید.

۲. Ahrefs

جست و جوی کلمات کلیدی با استفاده از ahrefs

جست و جوی کلمات کلیدی با استفاده از ahrefs

Ahrefs یکی از قدرتمندترین ابزارهای جست و جوی کلمه های کلیدی موجود در بازار است. با این ابزار یاد می گیرید که چرا رقیبان شما رتبه خیلی خوبی به دست آورده اند و شما به چه چیزی نیاز دارید تا بتوانید در نتایج جست و جو از آن ها جلو بزنید.

این ابزار روزانه ۶ میلیارد صفحه را با بیش از ۱۲ ترلیون لینک در فهرست آن ها و از دامنه ای به اندازه +۲۰۰ ملیون اسم، ارزیابی می کند. این ها اطلاعات زیادی هستند اما پلت فرم آن ها جالب تر هم هست. این پلت فرم کمکتان می کند این داده ها را بر اساس نیاز خودتان استفاده کنید.

این ابزار یک رابط کاربری حسی دارد که تمام داده ها را به بخش های متفاوتی تبدیل می کند. خیلی راحت در بخش جستجو، یک کلمه بنویسید. Ahref اطلاعات زیادی را در فرمت قابل فهمی نشانتان می دهد.

گزارشات ahrefs

گزارشات ahrefs

علاوه بر این نمای کلی، نتایج و تعداد کل بک لینک ها، دامنه های ارجاع داده شده، کلمه های کلیدی اصلی و خلاصه متن را هم می توانید ببینید. برای این که اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، می توانید روی هر کدام از این بخش ها کلیک کنید.

روی گزارش “کلمه های کلیدی اصلی” کلیک کنید تا Ahref لیستی از کلمه های کلیدی برای اسمی که وارد کرده اید و حجم جستجو، رتبه جستجو، URL و جرئیات دیگر مربوط به آن را نشانتان دهد.

پیشنهادات ahrefs

پیشنهادات ahrefs

با وارد کردن کلمه های کلیدی در جعبه جستجو می توانید ایده هایی برای کلمه های کلیدی مورد نظرتان به دست بیاورید. ابزار جستجوگر کلمه های کلیدی Ahrefs، لیستی از کلمه های کلیدی پیشنهادی و حجم جستجو، درجه دشواری و کلیک های مربوط به آن ها را هم نشانتان می دهد.

علاوه بر این Ahref ابزارهای قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل محتواها، بررسی رتبه بندی ها، نظارت بر وب سایت ها و غیره دارد. می توانید تمام گزارش ها را با فرمت CSV یا پی دی اف ببینید و بعد با نرم افزار صفحه گسترده مورد علاقه خودتان روی آن ها کار کنید.

۳. AnswerThePublic

جست و جوی کلمات کلیدی با استفاده از AnswerThePublic

جست و جوی کلمات کلیدی با استفاده از AnswerThePublic

AnswerThePublic یک ابزار بصری برای جستجوی کلمات کلیدی و ایده های محتوایی است. این برنامه از ویژگی پیشنهادی خودکار Google و Bing استفاده می کند و داده ها را با فرمت تصویری قابل درک تری نشان می دهد.

به راحتی می توانید به وب سایت بروید و یک کلمه کلیدی را عبارت را در آن وارد کنید. بعد این ابزار کلمه کلیدی را بارگذاری می کند و آن ها را در نقشه های بصری نشان می دهد. این گزارش ها بر اساس سوال، جواب، گزاره، مقایسه، الفبا و کلمه های کلیدی مرتبط دسته بندی شده اند.

یافتن کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی

می توانید روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید. بعد این ابزار نتایج جستجوی آن در Google را در یک صفحه مرورگر جدید نشانتان می دهد. این قابلیت این امکان را برایتان به وجود می آورد که خیلی سریع سؤالاتی که افراد به دنبال آن ها هستند را ببینید. بعد می توانید با محتواهای مرتبط جواب آن ها بدهید.

تمام فرآیند جستجو کلمات کلیدی در یک صفحه نشان داده شده است. می توانید این اطلاعات را در فرمت های بصری مثل عکس بارگیری کنید یا آن ها را به فایل CSV تبدیل کنید و با نرم افزار صفحه گسترده مورد علاقه خودتان رویشان کار کنید.

دانلود داده ها

دانلود داده ها

چند نکته دیگر درباره جستجو کلمات کلیدی

تمام ابزارهایی که در بالا گفته شد گنجینه ارزشمندی از داده ها را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه چند نکته دیگر را برایتان توضیح می دهیم تا متوجه شوید چطور می توانید جستجوی کلمات کلیدیتان را محدود کنید و نیز مفیدترین ایده های موجود را هم پیدا می کنید.

  • جستجوی کلمه کلیدیتان را با کلمه های کلیدی گسترده تر شروع کنید و بعد محدودش کنید تا کلمه های کلیدی پیدا کنید که رقابت کمتری بر سر آن ها است و حجم جستجوی بیشتری دارند.
  • URL خودتان را در SEMRush وارد کنید و ببینید عملکرد خودتان در کلمه های کلیدی چطور بوده است و بعد خودتان را با رقیبانتان مقایسه کنید.
  • روی پیدا کردن کلمه های کلیدی تمرکز کنید که سوال های مشتری هایتان را جواب می دهد و کمکتان می کند که تصمیم بهتری بگیرید.
  • جستجوی کلمه کلیدیتان را محدود کنید تا کلمه هایی پیدا کنید که بیشتر از همه درباره آن ها جستجو شده است. می توانید به راحتی در کلمه های کلیدی طولانی تر رتبه بهتری به دست بیاورید و روی آن ها کار کنید.

چطور می توانید از جستجوی کلمه کلیدی در کسب و کار یا وبلاگ خودتان استفاه کنید؟

هدف اصلی جستجوی کلمه کلیدی این است که افراد بفهمند مشتری هایشان به دنبال چه هستند و بعد در نتایج جستجوی گوگل در آن مورد رتبه بهتری به دست بیاورید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. این که کدام راه را انتخاب کنید به استراتژی محتوایتان ربط دارد.

  • یک استراتژی بازاریابی محتوای درست درباره جستجوی کلمه کلیدی جدیدتان انتخاب کنید.
  • عناوین، پست های وبلاگی، اینفوگرافیک ها و ویدیوهای بیشتر و مفیدتری را برای این کلمه های کلیدی درست کنید.
  • وب سایت های کسب و کاری می توانند صفحه های فرود، مستندات، FAQها و محتواهای دیگری را در مورد کلمه های کلیدی جدید بنویسند.
  • اگر یک فروشگاه آنلاین را مدیریت می کنید، بعد می توانید از آن کلمات کلیدی در عناوین محصولات، توضیحات آن ها، دسته بندی آن ها و غیره استفاده کنید.

چطور می توانم عملکرد جستجوی کلمه های کلیدی خودم را بررسی کنم؟

اول باید در Google Search Console ثبت نام کنید. این کار باعث می شود بفهمید گوگل چطور به سایتتان نگاه می کند. می توانید کلمات کلیدی مورد نظرتان و موقعیت خودتان در نتایج جستجوی آن کلمه کلیدی را هم ببینید. برای این کار بهتر است به مقاله ی چگونه سایت وردپرسی را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنیم؟  سر بزنید.

سرچ کنسول

سرچ کنسول

علاوه بر این برای بررسی محتوایتان به Google Analytics هم نیاز دارید. MonsterInsights ساده ترین راه برای نصب Google Analytics در وردپرس است. این ابزار برترین محتوایتان در داشبورد وردپرس را نشانتان می دهد و باعث می شود بتوانید در وب سایتتان با کاربران تعامل داشته باشید.

امیدواریم این مقاله کمکتان کرده باشد و فهمیده باشید چطور می توانید از جست و جوی کلمات کلیدی برای وبلاگ وردپرستان استفاده کنید.

 

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید