آموزش وردپرس

آموزش ایجاد تغییردر قالب های وردپرس بدون افزونه

با عرض سلام خدمت کاربران عزیر وردپرس یار، در این لحظه با یکی دیگر از آموزش های مهم وردپرس همراه ما باشید. حتما تاکنون برایتان پیش آمده است که بخواهید قالب وردپرس خود را سفارشی سازی کنید و یا تغییراتی در آن ایجاد کنید. در برخی از قالب ها می توان از طریق قسمت تنظیمات آن یک سری تغییرات را در قالب ایجاد کرد.

اما انجام برخی از تغییرات در قالب، به راحتی و از طریق قسمت تنظیمات آن امکان پذیر نیست و نیازمند ایجاد تغییرات در کدهای وردپرس است.

در برخی مواقع برای اینکه بخواهید ساختار و چینش قالب خود را تغییر دهید، باید در مرحله نخست با ساختار فایل های وردپرس آشنا باشید.

مسیر نصب قالب وردپرس

فایل وردپرس دارای چهار پوشه اصلی wp-includes، wp-content،wp-admin و wp-snapshots می باشد.

پوشه wp-content یکی از پوشه های مهم وردپرس بوده که پوشه themes آن مربوط به فایل های پوسته (قالب) وردپرس است.

در واقع هنگام نصب قالب جدید، تمام فایل های قالب در پوشه themes ذخیره می شود.

پوسته های وردپرس دارای فایل های متعددی می باشند که در شکل زیر قابل مشاهده است.

همانطور که در شکل قابل رویت است باید گفت که هر قالب وردپرس ، دارای فایل images بوده که تمام تصاویر مربوط به قالب در آن ذخیر می شود.

برای ایجاد تغییردر قالب های وردپرس می توانید با استفاده از فتوشاپ تصاویر موجود در پوشه images قالب را ویرایش کرده و یا تصاویر را عوض کنید.

همچنین پوشه css قالب هم که در شکل بالا قابل مشاهده بوده تنظیمات مربوط به ظاهر قالب را در خود نگهداری می کند که قابل ویرایش است.

یعنی شما در صورت دانش کافی درمورد زبان css می توانید ویژگی های ظاهری قالب از جمله رنگ و … را تغییر دهید.

یکی دیگر از راه های ایجاد تغییردر قالب های وردپرس ، دسترسی به تک تک فایل های php وردپرس و ویرایش کدهای آن می باشد.

ایجاد تغییر در قالب های وردپرس

مطابق شکل زیر کافیست در قسمت پیشخوان وردپرس ، از طریق گزینه ” نمایش” و با انتخاب گزینه “ویرایشگر” به پوشه های قالب دسترسی پیدا کنید.

بنابراین شما با داشتن اطلاعات کافی درمورد ساختار وردپرس، و آشنابودن با زبانهای تحب وب HTML،CSS و php می توانید تغییرات لازم را اعمال کنید. به طور مثال با ایجاد تغییرات در فایل های header.php و footer.php می توانید تغییرات دلخواه خود را در قسمت پاورقی و هدر قالب ایجاد نمایید.

پست های مرتبط

یک دیدگاه برای “آموزش ایجاد تغییردر قالب های وردپرس بدون افزونه

  1. مصطفی گفت:

    مرسی . خوب بود ولی توضیحاتش کم بود

دیدگاهتان را بنویسید