آموزش وردپرس

بانک ایمیل چیست و چه اهمیتی دارد؟

چرا ساختن لیست پست الکترونیکی از نکات مهم به شمار میرود؟

 آیا به این فکر کرده‌اید که لیست ایمیل درست کنید و مطمئنید که می‌دانید دلیل اهمیت آن چیست؟ بسیاری از مدیران سایت نمی‌دانند دلیل اصلی آن چیست و چه تاثیری روی ترافیک سایت می‌گذارد. در این مقاله مهمترین دلایل ایجاد لیست ایمیل را برای شما شرح خواهیم داد.

بانک ایمیل چیست و چه اهمیتی دارد؟

چرا ساختن لیست پست الکترونیکی از نکات مهم به شمار میرود؟

لیست ایمیل لیستی از نام و آدرس پست الکترونیکی افرادی است که به شما اجازۀ ارسال آپدیتها و مسائل و موضوعات جدید سایت را داده‌اند. چرا برای سایت بسیار مهم است؟ زیرا این افراد کسانی هستند که به پیشنهادات شما علاقه‌مند هستند و از خوانندگان مطالب سایت شما به شمار می‌روند و منتظر ایمیلهای شما هستند. با توجه به بازاریابی مستقیم آنلاین، بازاریابی ایمیلی 43 درصد از سرمایه‌گذاری برگشت‌پذیر در آمریکا را شامل می‌شود. از جمله مزایای این سرویس در ادامه فراهم آورده شده است.

ایمیل شخص است – ایمیلی که شما به کاربر ارسال می‌کنید، مستقیمأ به صندوق دریافت کاربر ارسال می‌شود. مستقیم، شخصی و تصادفی است.

ایمیل هدفمند است – کاربر برای اینکه ایمیل از سایت شما دریافت کند باید ثبت‌نام کند و آدرس ایمیلش را تایید کند. کسی که این کار را انجام دهد پس خیلی مشتاق است تا خبری از سایت شما بشنود.

شما صاحب بانک ایمیل خود هستید – شما مالک فیسبوک، توییتر یا گوگل نیستید. کمپین رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا از داده‌های شما در حین انجام تغییرات مراقبت کنند. اما در این سیستم شما صاحب لیست ایمیل هستید و تصمیمات و تغییرات کارهای دیگر روی شما تاثیری نمی‌گذارد.

ایمیل نفر به نفر است – شما قرار نیست خبری را در معرض دید عموم قرار دهید. ایمیلی که ارسال می‌کنید برای شخص کاربر ارسال شده و کاربر آنرا در صندوق دریافت خود مطالعه خواهد کرد. اگر سوالی داشته باشند کاربران می‌توانند به شما پیام ارسال کرده و بپرسند. با این کار شما اعتماد سازی می‌کنید.

برندهای معتبر در سالهای پیش دلارها خرج می‌کردند تا کاربران و خوانندگانشان را در لیست ایمیل خود جذب کنند. زیرا می‌دانستند چه سرمایه‌گذاری مناسبی است و چندین برابر سرمایه‌گذاری اولیه را بازمی‌گرداند. کاربران نیز با پرداخت هزینۀ کم قرار است اخبار جدید که به آن علاقه‌مند هستند را دریافت کنند.

مقایسۀ رسانه‌های اجتماعی با بازاریابی ایمیل

زمانی که می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی ثبت‌نام کنید، در هر رسانه‌ای، چه چیز مشترک است؟ بله، ایمیل در همۀ آنها مشترک است. زیرا آنها نیز می‌دانند ارتباط ایمیلی از قابل اعتمادترین و مستقیم‌ترین راههاست. شبکه‌های اجتماعی از بهترین و ارزانترین راهها برای معرفی کالای خود به عموم مردم می‌باشد. تنها نکتۀ مهم این است که بدانید در لحظه کدام شبکۀ اجتماعی نسبت به دیگران محبوب است و بازدید بیشتری دارد. در شبکه‌های اجتماعی آمد و رفت بسیار زیاد است. دنیای مجازی از بهترین راههای بازاریابی محصولات به شمار می‌رود. کمی پیش اینها را داشتیم MySpace، FriendFeed، Google Buzz، Plurk  و خیلی خیلی موارد دیگر که آمدند و بعد به خاطرات سپرده شدند. امروزه Facebook  و Twitter توی چشم هستند، اما همه کس با این سایتها در ارتباط نیستند. برخی با Instagram، Pinterest، Vine و Snapchat مشتاق هستند. اما تحقیقات نشان داده است 91 درصد مردم هرروز ایمیل خود را چک می‌کنند. نمی‌خواهیم بگوئیم شبکه‌های اجتماعی مناسب نیستند و از اهمیت برخوردار نیستند اما باید راهی پیدا کنید که هرکس بتواند فرصت آشنایی با شما را داشته باشد. خوب برای این‌کار لازم است تا زمان و تلاش زیادی بگذارید تا نتایج بهتری را داشته باشید.

چه کارهای لازم است تا بانکایمیل بسازید؟

برای ساخت آن به سه چیز نیاز دارید: 1- سایت یا وبلاگ 2- سرویس بازاریابی ایمیل 3- داشتن فرمهای High-converting opt-in forms

هر سه موارد ذکر شده بسیار ساده تنظیم شده و نیاز به کدنویسی ندارد.

انتخاب بهترین سرویس بازاریابی ایمیل

چرا ساختن لیست پست الکترونیکی از نکات مهم به شمار میرود؟

هزاران سرویس بازاریابی ایمیل آنلاین وجود دارد. بعضی اوقات مبتدیان از گزینه‌های رایگان استفاده می‌کنند تا به‌صرفه باشد. اما مراقب باشید برخی از این سرویسها مناسب نیستند.

نقاط ضعف این‌گونه سرویسهای در ادامه آورده شده است:

  1. شما مطلبی را در سایت آپلود می‌کنید تا ایمیل ارسال شود. خوب این به این معناست که ابتدا این اطلاعات در معرض عموم قرار خواهد گرفت. بنابراین شما مطلب را به‌صورت خصوصی نمی‌توانید ارسال کنید.
  2. متن ایمیل را نمی‌توانید شخصی سازی کنید. این سرویسها ایمیل ثابتی را ارسال می‌کنند و به شما اجازۀ شخصی‌سازی نمی‌دهند.
  3. نمی‌توانید کاربران خود را بر اساس سلیقه، محتوی و دیگر موارد دسته‌بندی کنید.
  4. هیچ گزارشی دریافت نخواهید کرد. نمی‌دانید چند نفر ایمیل را دریافت کرده‌اند، چند نفر خوانده‌اند و روی لینک کلیک کرده‌اند، چند نفر نخوانده رها کرده‌اند و…
  5. اگر بعدها بخواهید از سرویسهای پولی استفاده کنید، کاربرانتان باید دوباره عضویت خود را تایید کنند. خیلی از آنها این کار را نمی‌کنند و شما عضوهای خود را از دست خواهید داد.

پس پیشنهاد ما استفاده از سرویس ایمیل حرفه‌ای می‌باشد. بله ممکن است از همین ابتدا کمی هزینه داشته باشد اما بعدأ دچار مشکل نخواهید شد و مطمئنأ با شناساندن خود به افراد، این سرمایه به شما بازگردانده خواهد شد.

مزایای بازاریابی ایمیلی به‌صورت حرفه‌ای در ادامه آورده شده است:

  1. امکان ارسال ایمیل انبوه به‌صورت خصوصی به افراد وجود دارد.
  2. فعالیت کاربران عضو با توجه به کارهایی که انجام می‌دهند، قابل مشاهده است.
  3. قابلیت شخصی‌سازی کردن متن و قسمتهای دیگر ایمیل وجود دارد.
  4. مهمتر از همه می‌توانید آدرس ایمیل تمامی کاربران عضو خود را ببینید.

می‌توانید برای اطمینان از قابلیتهای نسخه‌های پولی نسخۀ 60 روزۀ امتحانی را بررسی کنید. اگر مناسب با نیازهای شما بود خریداری کنید.

نتیجه‌گیری

مهم نیست چه کسب و کاری دارید، چه سایتی را مدیریت می‌کنید و چه صنعتی دارید. اگر سایتی دارید و از طریق آن با مشتری سر و کار دارید،‌ می‌توانید از لیست ایمیل استفاده کنید تا با مشتریان خود با صمیمیت بیشتری صحبت کنید. در این مقاله اهمیت ساخت لیست ایمیل تشریح شد و انتخاب سرویس‌دهندۀ مناسب به خود شما موکول شد. شما باید بر اساس نیازهای خود سرویس‌دهندۀ مناسب را انتخاب کنید.

درباره آنیتا دشتی

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار و IT. محقق در زمینه های امنیت، رایانش ابری و رایانش ابری همراه. نویسنده، مترجم و مدیریت محتوی در سایتهای تخصصی.

دیدگاهتان را بنویسید