آموزش وردپرس

آموزش درون ریزی در وردپرس

همواره قالب های ویژه وردپرس یار به همراه فایل بکاپ دمو عرضه میشوند تا بتوانید به سرعت و به سادگی سایت خود را شبیه دمو آنلاین درآورید. در این پست آموزش درون ریزی در وردپرس به صورت کامل برای شما توضیح داده خواهد شد.

آموزش درون ریزی در وردپرس

875

قالب های ویژه ای که وردپرس یار برای فروش قرار داده است به صورت یک پکیج با نام themename_pack.zip به فروش میرسند که داخل این پکیج علاوه بر سورس قالب که با نام themename.zip مشخص شده است محتویات دیگری مانند فایل راهنما و فایل های مربوط به دمو موجود است. در قالب های ویژه وردپرس یار همواره علاوه بر سورس قالب، پوشه ای با نام Demo نیز در داخل پکیج موجود است. در داخل پوشه Demo حتما یک فایل با پسوند Xml (مانند enfold.xml ) موجود است. علاوه بر این فایل ممکن است فایل هایی با پسوند zip هم در پوشه گذاشته باشیم که این ها مربوط به دمو اسلایدر میباشد. در این آموزش یاد میگیرید که چگونه فایل های دمو را در وردپرس خود درون ریزی کنید. با نصب فایل دمو، تمام محتویاتی که در دمو آنلاین فارسی مشاهده میکنید به صورت کامل برای شما ایمپورت میگردد و سایت شما دقیقا مانند پیشنمایش انلاین فارسی میگردد. پس از آن میتوانید تمام صفخات و مطالب را از داخل پنل وردپرس به دلخواه خود حذف، اضافه و ویرایش نمایید. لازم به ذکر است که نصب دمو یک عمل اختیاری است و تنها باعث اشنایی بیشتر شما با نحوه کارکرد قالب میباشد. بدون نصب دمو هم شما قادرید تا صفحات سایت خود را با استفاده از امکانات قالب به هر شکلی که دوست دارید طراحی نمایید.

 آموزش درون ریزی در وردپرس:

پس از نصب قالب و افزونه های ضروری قالب اعمال زیر را انجام دهید:

1- افزونه wordpress importer را نصب و فعال کنید. (لینک دانلود افزونه در انتهای مطلب)

2- از پنل وردپرس به مسیر “ابزارها > درون ریزی” بروید.

3- wordpress را انتخاب نمایید.

4- با زدن دکمه Browse فایل Xml همراه قالب که در پوشه Demo بود را انتخاب کنید و سپس دکمه “بارگزاری پرونده و درون ریزی آن” را بزنید.

5- تیک گزینه Download and import file attachments را بزنید (برای ایمپورت شدن عکس ها) و سپس دکمه Submit را بزنید تا عملیات درون ریزی شروع شود.

 

حالا باید کمی صبر کنید تا ایمپورت کامل شود. اگر تیک گزینه attachments را زده باشید باید بیشتر صبر کنید چون باید عکس های موجود در دمو که معمولا حجمی حدود 30 تا 50 مگابایت را دارند نیز برای شما بارگزاری شود.

در صورت کامل شدن فرآیند ایمپورت صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد:

درون ریزی وردپرس

6- برای تنظیم شدن صفحه اصلی به مسیر ” تنظیمات >خواندن ” بروید و یک برگه برای صفحه اصلی تنظیم کنید. هر برگه ای را میتوانید برای صفحه اصلی تنظیم کنید. ما معمولا برای دمو اسم برگه ای که برای صفحه اصلی دمو انلاین تنظیم میکنیم ” صفحه اصلی ” میگزاریم بنابراین اگر شما هم میخواهید همان صفحه ای که برای صفحه اصلی سایت در دمو آنلاین تنظیم شده است برای صفحه اصلی خود تنظیم کنید باید برگه ی ” صفحه اصلی ” را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب برگه تنظیمات را ذخیره کنید.

درون ریزی وردپرس

7- در مرحله بعد باید منوی اصلی سایت را تنظیم کنید. اگر منو تنظیم نشود تمام برگه ها در جایگاه منو نمایش داده میشوند که ظاهر نامناسبی خواهد داشت. برای تنظیم منو به مسیر ” نمایش >فهرست ها ” بروید و منوی سایت را تنظیم نمایید. از آنجا که منو نیز همراه دمو ایمپورت میشود فقط کافی است تا شما تیک گزینه ای با عنوانی مشابه با “منوی اصلی” یا “Main Menu” را که در انتهای آیتم های اضافه شده به منو است، بزنید تا همان فهرست برای جایگاه منوی اصلی قالب تنظیم شود. ممکن است که قالب دارای چندین جایگاه برای منو باشد که در این صورت میتوانید منوهای دیگر را نیز برای سایر جایگاه ها تنظیم نمایید.

درون ریزی وردپرس

8- در قالب هایی که از اسلایدر روولوشن و یا لایر اسلایدر در دموی آن ها استفاده کردیم، فایل دموی آن ها را نیز همراه قالب ارائه کردیم که بهتر است نصب نمایید تا دمو دقیقا کامل شود. فایل دموی اسلایدر از نوع zip است که در پوشه Demo برای شما قرار دادیم. برای نصب دموی اسلایدر از تنظیمات اسلایدر میتوانید اقدام نمایید و دموی اسلایدر را Import کنید. اگر چندین دمو برای اسلایدر در پیشنمایش ساخته باشیم تمام انها را به صورت فایل های zip در پوشه Demo قرار داده ایم.

ایمپورت دموی روولوشن اسلایدر:

– به تنظیمات اسلایدر بروید.

– دکمه Import Slider را بزنید.

– از پنجره ای که باز میشود با زدن دکمه Browse فایل دموی اسلایدر که یک فایل zip است را انتخاب کنید و دکمه Import Slider را بزنید تا ایمپورت شود.

درون ریزی وردپرس

ایمپورت دموی لایر اسلایدر:

– به تنظیمات اسلایدر بروید.

– در بخش Import & Export Sliders با زدن دکمه Browse فایل دموی اسلایدر را که یک فایل zip است انتخاب کنید و سپس دکمه Import را بزنید تا ایمپورت گردد.

درون ریزی وردپرس

آموزش درون ریزی در وردپرس به صورت کامل به پایان رسید 🙂 اما چند نکته:

* ممکن است در هنگام اجرای مرحله 5 چندین مورد از گزینه ها در هنگام ایمپورت شدن Fail شود که این مورد اشکالی ندارد. این مورد میتواند به دلیل نصب نبودن افزونه فروشگاهی ووکامرس و تلاش برای ایمپورت محصولات دمو و یا وجود فایل ها و محتوای تکراری باشد که اشکالی ندارد. اگر در انتها پیغام All Done نوشته شد میتوانید مطمئن باشید که ایمپورت کامل انجام شده است.

منبع آموزش: وردپرس یار

[box type=”download” ]

[/box]

درباره مصطفی دهقان

آرزوی قلبی من خدمت برای تمام دوستداران وردپرس در ایران نشر محصولاتی با حداکثر کیفیت و بهترین پشتیبانی می باشد ، به امید روزی که وردپرس یار خدمتگذارترین وردپرسی ایران شود ..!

پست های مرتبط

34 دیدگاه برای “آموزش درون ریزی در وردپرس

  1. mrkavian گفت:

    سلام. من نصب آسان رو روی لوکال نصب کردم، در انتها برای قسمت deploy ارور های زیادی ثبت شده، همچنین وقتی تو صفحه اصلی سایت میرم، صفحه نصب وردپرس آورده میشه.
    چطور از نصب آسان روی لوکال استفاده کنم؟

    1. با سلام.
      حتما یه جای کار رو اشتباه رفتید وگرنه نصب این بسته در لوکال و هاست اصلی فرقی نداره!
      از اول و با دقت بیشتری طبق اموزش انجام بدید

      1. mrkavian گفت:

        شاید ۱۰ بار تست کردم،
        به این خاطر نیست یک وقت که دیتا بیس من پسورد نداره؟

      2. پاسخ داده شد

  2. نعیمی گفت:

    این فیلمو دیدم .. من میتونم محتوای پوشه پاپلیک html پاک کنم بعد با همون دیتابیس قبلی بسته شما رو نصب کنم

  3. نعیمی گفت:

    آقای سجادی پور من یه روزه منتظر جواب شمام لطفا کمکم کنین . میخوام سایت خودمو از پایه با بسته ساده نصبیتون نصب کنم .. باید دیتابیس جدید بسازم یا رو همون دیتابیس میشه .. من از محتوای وردپرسم بک آپ گرفتم امکانش هست بعد از راه اندازی قالب جدید برگرده …

دیدگاهتان را بنویسید