آموزش وردپرس

آموزش ایجاد گالری سطری یا ستونی در وردپرس بدون افزونه

آموزش چیدمان سطری یا ستونی عکسها در وردپرس با استفاده از پلاگین مخصوص

دوست دارید عکسهای مطالب سایت وردپرس‌تان را به شکل ستونی یا سطری تنظیم کنید تا ظاهر بهتری داشته باشد؟ به‌‌صورت پیش‌فرض وردپرس عکسها را به‌صورت ستونی عمودی، یکی بالای دیگری، می‌چیند. اگر می‌خواهید چندین عکس را در پست قرار دهید به شکل پیش‌فرض جالب به‌نظر نمی‌رسد و بخاطر طولانی شدن مطلب کاربران باید زیاد اسکرول کنند. در این مقاله آموزش چیدمان سطری و ستونی عکسها قرار داده شده است. با ما همراه باشید.

آموزش چیدمان سطری یا ستونی عکسها در وردپرس به صورت دستی

آموزش چیدمان سطری یا ستونی عکسها در وردپرس به صورت دستی

چرا به گالری وردپرس با چیدمان سطری و ستونی احتیاج دارید

به‌صورت پیش‌فرض، زمانیکه چندین عکس را در پست وردپرس‌تان وارد می‌کنید آنها زیر هم قطار می‌شوند. که زیاد زیبا به نظر نمی‌رسند و کاربران برای دیدن عکسها باید زیاد اسکرول کنند. با روشی که به شما آموزش داده خواهد شد می‌توانید با این مسئله به راحتی کنار آیید. اگر از حالت نمایش توری استفاده کنید، سایت شما حرفه‌ای تر به نظر می‌رسد و عکسها چیدمان بهتری خواهند داشت.

1- تنظیم چیدمان سطری ستونی عکسها بدون احتیاج به نصب پلاگین

این روش احتیاجی به نصب پلاگین ندارد و برای زمانی مناسب است که عکسهای چندتایی زیادی ندارید و گاه گاهی به این حالت بر می‌خورید. برای این کار لازم است نوشتۀ جدید ایجاد کنید از دکمۀ درج رسانه، عکس جدید را بارگذاری یا انتخاب کنید.

آموزش چیدمان سطری یا ستونی عکسها در وردپرس به صورت دستی

اگر تصاویری را آپلود کنید به شکل تیک‌‌دار هستند اما اگر عکسهایی که قبلا آپلود کرده‌اید را بخواهید در مطلب قرار دهید باید تعداد موردنظر را انتخاب کنید که تیک‌دار شوند. پس از تیک‌دار کردن عکسهای موردنظر از قسمت درج گالری  استفاده کنید.

آموزش چیدمان سطری یا ستونی عکسها در وردپرس به صورت دستی

عکسهای تیک‌دار به این قسمت وارد شده و شما می‌توانید تنظیمات موردنظرتان را روی آنها اعمال کنید. تنظیمات می‌توانند تعداد ستونهای موردنظر برای نمایش عکسها (2 ستونه، 3 ستونه و …)، سایز عکسها و ترتیب عکسها باشد. در آخر اگر دکمۀ درج در متن را فشار دهید عکسها در متن به شکل تنظیم‌شده قرار می‌گیرند.

آموزش چیدمان سطری یا ستونی عکسها در وردپرس به صورت دستی

اگر بخواهید هرگونه تغییری در گالری خود اعمال کنید لازم است روی آن کلیک کنید سپس دکمۀ ویرایش را بزنید تا به قسمت تنظیمات گالری هدایت شوید. همچنین می‌توانید از قسمت پیش‌نمایش مطلب استفاده کنید تا قبل از انتشار از چیدمان عکسها اطمینان پیدا کنید.

آموزش چیدمان سطری یا ستونی عکسها در وردپرس به صورت دستی

این روش برای مبتدیان بسیار کاربردی خواهد بود. اگر وبلاگ شما وبلاگ تصاویر باشد این روش با نقصهای بسیاری روبه‌رو خواهد بود. برای مثال، اگر پوستۀ وبلاگ وردپرس شما خاص باشد و نیاز به انداختن افکت خاص روی تصاویر داشته باشید، این امکان در روش نام‌برده وجود ندارد. برای دریافت قسمت دوم آموزش ساخت گالری تصویر با استفاده از پلاگین با ما همراه باشید.

[button color=”green” size=”big” link=”https://www.wp-yar.ir/?p=206376″ ]آموزش ایجاد گالری با افزونه [/button]

درباره آنیتا دشتی

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار و IT. محقق در زمینه های امنیت، رایانش ابری و رایانش ابری همراه. نویسنده، مترجم و مدیریت محتوی در سایتهای تخصصی.

دیدگاهتان را بنویسید